« »
April 16, 2011 | 5:25 PM

salam readers~

oke now aku nak buat tuto pasal entry aku yang sebelum ni.
KLIK SINI kalau nak baca . :]

tuto ni khas buat nanad yang comel yang nak aku ajarkan. heee. :D
tapi kalau korang pun nak buat jugak aku tak kisah. silakan. :)
sila ikut step ini satu satu ye. :)

1. of kos lah korang kena ada software photoshop kan? kalau tak macam mana nak buat. kalau korang takde  boleh lah download dulu oke. ;) *sori takde link untuk download photoshop tu.
2. korang bukak lah photoshop korang tu. then bukak gambar yang korang nak edit kat dalam tu. dah? oke kita teruskan dengan step seterusnya. :)
3. dah bukak tu, korang tekan Filter --> Liquify. nak senang tekan je Ctrl + Shift + X.
4. dah bukak tu korang edit lah macam mana yang korang nak. sila ikut cara dalam gambar nieh. :)

yang mata tu korang guna tool yang aku dah kotakkan tu okayh? size dia ikut korang lah. kalau gambar kecik size keciklah. jangan gatal-gatal nak buat size besar oke? nanti jadi cacat. HAHA!

lepas tu kalau korang terasa nak kecikkan mulut korang guna tool yang ni pulak. kalau taknak pon takpe. tak kesah.
5. dah selesai semua klik OK. then Save lah gambar korang edit tu.


senang kan? semudah abc saja. HAHA!
.
.
.
.
.
.

KREK! KREK! KREK! (bunyik cengkerik sesat)

aku nak tidur dululah. *padahal tangan tengah menaip novel pendek suka suki sengal aku. HAHA =='*

nyte! :]

signature2


0 Comments

Post a Comment

No harsh word here please. Thanks for the comments :)



|


Disclaimer



This blog belongs to me and me only. All items made by me unless stated in credit section below. No ripping, spamming and copying w/o my permission. Respect me and I'll respect you. Thank you :)






Credits


This template 100% made by me. Akira Himesama. With little help from my old skins and Dinamic Drive. For header and background, I used Photoshop CS5. Color got from HTML color code. Font from Dafont and Google Web Font. Gifs picture made by me and some taken from Tumblr. Other image get from We♥It, Google and Tumblr. Kindly inform me if I'm using your materials but i don't mention here. (c) Copyright by Akira Himesama. All right reserved 2012 (c)